Zece sfaturi de business de la antreprenori nemţi

În 2013 am avut ocazia de a participa la o vizita de studiu în Germania. Am intrat în „culisele” mai multor afaceri din Munchen şi am fost plăcut impresionat. Cel mai mult mi-a plăcut orientarea spre acţiune a nemţilor. Nu stau prea mult pe gânduri şi acţionează foarte repede şi ferm. Pe parcursul acestei vizite am cules zece sfaturi utile pentru orice om de afaceri:

1. Înainte de a începe să produci ceva, fă multe mostre, distribuie-le şi cere feedback
Ideile trebuie testate în lumea reală, în piaţă, nu doar în mintea antreprenorului. Înainte de a da o formă finală unui produs şi a-l lansa pe piaţă, trebuie să-l testezi, să vezi cum reacţionează potenţialii clienţi. Ei îţi pot oferii informaţii foarte valoroase şi te pot ajuta să îţi îmbunătăţeşti produsul.
2. Apelează la un consultant pentru sistemul de impozite
Un consultant bun te poate ajuta să „salvezi” capital important pentru afacerea ta.
3. Implică investitorii în afacere şi comunică mult cu ei
Dacă ai apelat la investitori pentru aţi capitaliza afacerea, profită de cunoştinţele acestora. Pe lângă bani, poţi obţine de la ei sfaturi foarte utile. Aceştia îţi pot furniza şi contacte care se pot transforma în colaboratori (clienţi, furnizori).
4. Alege-ţi numele astfel încât să sune bine şi să fie uşor de pronunţat în mai multe ţări
Chiar dacă porneşti cu paşi mici, trebuie să ai ţinte mari. Poate va veni momentul în care afacerea ta va ajunge pe meleaguri străine şi atunci ai nevoie de un nume potrivit pentru zonele în care te extinzi.
5. La început lucrează în regiuni mici şi intensiv
Mai pe româneşte, să nu te întinzi mai mult decât îţi este plapuma! Dacă ai resursele necesare pentru a te promova şi a-ţi susţine activitatea într-un judeţ, fă-o doar într-un judeţ. Este de preferat să îşi desfăşori activitatea restrâns şi bine decât să te încumeţi la o zona pe care nu o poţi acoperii la un nivel optim.
6. Atacă la început clienţii care au renume
Dacă ai clienţi renumiţi în portofoliu, poţi folosi acest lucru ca argument pentru a atrage alţi clienţi. Faptul că ai clienţi mari în portofoliu poate fi o garanţie a profesionalismului tău.
7. Nu te strădui prea mult să câştigi un client pe care-l atacă fiecare concurent
Deşi este foarte bine să ai clienţi renumiţi în portofoliu, eforturile şi compromisurile pe care le faci pentru a-i câştiga trebuie să aibă o limită. Aceştia sunt curtaţi de mulţi competitori şi au putere de negociere mare. Dacă vă străduiţi prea mult să-i obţineţi, s-ar putea să faceţi o întelegere din care să nu câştigaţi suficient.
8. Brandul este cel mai important lucru
Trăim vremuri în care concurenţa este acerbă în aproape toate domeniile. Brandul te poate duce pe cele mai înalte culmi ale succesului sau te poate îngropa.
9. Pune accent pe strategia de marketing şi vânzări
Afacerea ta nu există fără clienţi! Marketingul şi vânzările îţi aduc clienţi şi te ajută să supravieţuieşti şi să creşti.
10. Trebuie să vinzi produsul potrivit, la locul şi timpul potrivit
Înainte de a începe o afacere, răspunde la câteva întrebări. Este nevoia în creştere/scădere/trecută/viitoare? Unde se află această nevoie pe ciclul ei de viaţă? Care este frecvenţa acestei nevoi? Este o nevoie repetitivă sau singulară? Care este utilitatea produsului? Care este atractivitatea lui? Care sunt gusturile şi motavaţiile cumpărătorilor? Care este dimensiunea pieţei şi ce potenţial de creştere are?

P.S. Un alt lucru care mi-a plăcut foarte mult în Germania, la Siloking, este intoleranţa pentru bârfă. Ţi-ai bârfit colegii, eşti out!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>